Frågor & Svar

Vi vill att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss, vi har därför samlat de vanligaste frågorna för att du snabbare ska få hjälp med dina funderingar samt få möjligheten till att göra informerade val. Skulle du mot förmodan inte hitta svar på din fråga är du alltid välkommen att vända dig till vår kundtjänst.

Om du vill avbryta din order eller delar av den, vänligen kontakta kundtjänst så fort som möjligt! Om vårt lager redan har hunnit behandla din beställning är det tyvärr inte möjligt att annullera den.

Som kund hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt efter att du mottagit en vara. Ångerrätten gäller obrutna förpackningar.

Kontakta oss på shop@herobility.com , med ditt ordernummer, så återkommer vi med information om hur du ska gå tillväga med returen.

Ansvar och kostnad för returfrakt ligger på kund, i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Varorna skall skickas tillbaka i sitt ursprungliga emballage samt i ursprungligt skick. Ansvar och kostnad för returfrakt ligger hos kund, i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Varorna skall skickas tillbaka i sitt ursprungliga emballage samt i ursprungligt skick. Vi återbetalar kostnaden för samtliga produkter som returneras, dock debiteras kunden för returfrakt.

Om du handlar från ett land utanför Sverige betalar du själv fraktkostnaden vid retur eller byte med undantag för felleveranser eller vid eventuella transportskador.

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Distansavtalet upphör automatiskt i samband med att ångerrätten utnyttjas för den beställning ärendet gäller.

Vid retur, börja med att skicka ett mail till shop@herobility.com där du skriver retur samt ditt ordernummer i ämnesraden och sedan beskriver vad det är du vill returnera. Lägg en lapp med ditt ordernummer, ditt namn och returorsak i paketet och returnera paketet till:

Smartshake AB
Järnmalmsgatan 2
721 32 Västerås

När vi fått din retur och allt är godkänt sätts pengarna in på ditt konto.

Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 149 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

Hanteringen av returer tar vanligtvis 1–2 veckor. När returen registrerats gör vi en återbetalning till dig eller uppdaterar din faktura. Vi skickar så klart även ett bekräftelsemail när din retur har registrerats.

Att beställa och betala via herobility är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

Klarna betalning med Klarna direkt och Köp först, betala sen.

Kortbetalning med VISA, MasterCard eller American Express

Paypal

Utanför Sverige är betalningsalterantiven Stripe och PayPal.

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan och klickar på Uppdatera. Observera att många utav våra koder har särskilda begränsningar och tidsbegränsningar. Om du har några frågor gällande en specifik kod kan du kontakta vår kundtjänst på shop@herobility.com

Obs! Rabattkoder kan inte kombineras med kampanjpriser. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder eller lägga till en rabattkod på efterhand.

Vi skickar ditt paket inom 1-3 vardagar. Under kampanj och rea kan hanteringstiden ta längre tid ca 4-6 dagar. NOTERA att vår hanteringstid inte är samma som leveranstid, när vi hanterat ordern så tillkommer frakttid från Bring/Fedex. Paket levereras till ditt närmaste utlämningsställe. I Sverige, Danmark och Finland skickas alla paket med Bring (1-3 vardagar, 4-6 vid rea och kampanjer). Inom USA är leveranstiden ca 2-6 dagar med Fedex.

Utanför Sverige levererar vi med följande alternativ, observera att leveranstiden kan skilja sig utanför Europa.

FedEx Economy (3-6 dagar)
FedEx Priority (2-3 dagar)

Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som ej hämtad paket så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift om 149 kr för att täcka avgifter och administrativa omkostnader.

Ditt paket ligger normalt i 7 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager.

Samma dag som beställningen skickas får kunden ett mejl med leveransinformation. I mejlet finns en länk för spårning av paketet, observera att länken börjar fungera först när paketet inkommit till postcentralen för sortering. Om paketet inte har kommit in efter maximal hanteringstid + 2 dagar rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst så vi kan undersöka saken.

Vid reklamation eller returnerat köp får du tillbaka dina pengar inom 10 dagar från den dagen Herobility mottog din produkt.

Kontakta oss

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy . Användarvillkor gäller.