Refund policy

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna. För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning.

Du som kund ansvarar för kostnaden samt risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Om du som kund vill reklamera ett köp som gjorts via återförsäljare så krävs uppvisande av kvitto om vill reklamera hos Herobility. Vi kan endast erbjuda tillgodokvitto och inte pengarna tillbaka vid köp gjorts via återförsäljare.

Observera att vi ej har möjlighet att hämta ut paket från ombud, om paketet går till ett ombud kommer det returneras till dig som avsändare.
Returpaketet måste lämnas in till ett paketombud, det får inte läggas på brevlådan. Om du lägger ditt returpaket på brevlådan, kan vi inte inleda en undersökning/reklamation ifall paketet har skadats under transporten. I sådana fall kan vi tyvärr inte återbetala beställningsbeloppet till dig.

Vid retur, börja med att skicka ett mail till shop@herobility.com där du skriver retur samt ditt ordernummer i ämnesraden och sedan beskriver vad det är du vill returnera. Lägg en lapp med ditt ordernummer, ditt namn och returorsak i paketet och returnera paketet till:

Herobility AB
Järnmalmsgatan 2,
721 32 Västerås

När vi fått din retur och allt är godkänt sätts pengarna in på ditt konto.

Hanteringen av returer tar vanligtvis 1–2 veckor från att vi mottagit dem. När returen registrerats gör vi en återbetalning till dig eller uppdaterar din faktura. Vi skickar så klart även ett bekräftelsmail när din retur har registrerats.

Stay updated

English